Den čtvrtý

Je sobota a jedeme na výlet. Ještě předtím se jdeme všichni posilnit snídaní. Dnes se všichni vypravíme do městečka Sali, které se nachází 15 minut jízdy z Luky po pobřeží. Hned po 9 hodině odjíždí nejmenší oddíly. Už v autobusu každé dítě obdrží obědový balíček, který svým obsahem pokryje stravu na obě dvě svačinky a oběd. Po půl desáté vyjíždí do Sali i autobus s druhou skupinou, s těmi nejstaršími. Čeká nás docela horký den a předpovědi počasí atakují 36°C ve stínu. V městečku se děti vrhly hned do místní vyhlášené cukrárny, kde si dávají zmrzlinu, poháry nebo mléčné koktejly. V obležení je brzy i místní pekárna, kde kromě výborného pečiva nabízí i pizzu. Prázdný bez našich dětí nezůstává ani místní supermarket. V poledne se všichni vydáváme na místní vyhlášenou pláž. Některé skupinky jdou středem města, jiné to vezmou krásnou procházkou po pobřeží. Celá pláž je ve stínu starých borovic, což v tomto horkém dni velmi oceňujeme a moře úžasně osvěží. Dětem se líbí změna prostředí. Moře tu má trošku více tyrkysovou barvu a prý je i o něco slanější než v zátoce v Luce. Velké molo čtvercového půdorysu dává velký prostor pro skákání dětí do moře. V 17 hodin odjíždíme ze Sali. Někteří ještě stihli poslední nákupy a i ještě jednu porci zmrzliny navíc. Unavení, ale velmi spokojeni s dnešním výletem se vracíme zpět na lokalitu do Luky. Po osprchování a lehkém odpočinku se jde na večeři. Tam nás čeká mrkvová polévka, hlávkový salát. A jako hlavní chod šťouchané brambory, kuřecí plátek a houbová omáčka. Jako dezert jsme měli na osvěžení červený meloun. Po večeři se ještě na chvilku sešly děti ve svých týmech, aby doladily poslední detaily svých vystoupení v podobě představení svých dopravních prostředků a cestovních kanceláří, kterými cestují v rámci naší celopobytové hry – Cesta kolem světa. A pak to vše vypuklo! Jednotlivé týmy se předváděly s tím nejlepším, co vymyslely a vytvořily. Takže se recitovalo, zpívalo a hrálo. K tomu každý tým nakreslil svůj plakát nebo obrázek. Porota složená z delegátky, lékařky a zdravotní sestřičky měly velký problém rozhodnout, který tým byl nejlepší. Na výsledky si budeme muset počkat do zítřejšího dne. Dnes mají děti večerku zkrácenou o půl hodiny, aby si po výletu více odpočinuly.