Deníček 1.Turnus 2015

1.Turnus 2015

Den 1

Milí přátelé,

Po včerejším bezproblémovém připlutí k hotelu jsme se všichni ubytovali, vybalili, poohlédli po okolí. Když vysvitlo sluníčko, některé oddíly se stihly i vykoupat v moři. Po náročném dni byli všichni již v 21 hodin v postýlkách.

Dnes všechny oddíly čekají zdravotní prohlídky. V tuhle chvíli jsou děti u moře, koupají se a čekají, než na ně přijde řada. Máme krásných 24 stupňů, modré nebe a úsměvy na tvářích.

Večer se děti mohou těšit na zahájení celopobytové hry, o které Vás budeme průběžně informovat.

Den 2

Ráno nás probudilo slunce plující po azurovém nebi. V takovém počasí jsme se vydali na vydatnou snídani. Po ní nás čekali lékařské prohlídky. Jednotlivé oddíly se postupně vystřídaly na milé návštěvě u zdravotnického personálu, ostatní oddíly využívaly teplého slunného počasí ke koupání, slunění a vodním radovánkám. Lékařské prohlídky se stihly za dopoledne, takže jsme všichni zkontrolováni odešli na oběd. Po obědě a poledním klidu jsme se opět sešli po oddílech a vydali se užívat moře za slunečného počasí. Na velkém mole jsme byli proškoleni ohledně skoků do vody a předvedli jsme vedoucím, jak pěkné šipky umíme. Potom jsme si už užívali moře. Menší oddíly si ho užívaly v zátočce, kde si hrály a potápěly se. Po večeři se celý turnus sešel na basketbalovém hřišti. Najednou se objevilo osm zvláštních postav a začaly nám říkat, že jdeme osídlit nový svět, zabírat nová území a ať se každý národ vydá za svým poslem. Koukali jsme na ně dost divně a tak nám hlavní vedoucí pomohla se rozdělit do jednotlivých národů. Ale stále jsme nevěděli, který národ je který, proto se jednotlivé národy semknuly a ruku v ruce vyrazily na velké molo. Tam každý našel svitek a s ním se vrátil na basketbalové hřiště. Rozbalili jsme jednotlivé svitky a v nich našli příslušnost k jednotlivým národům – skřeti, elfové, hobiti, upíři, trpaslíci, lidé, trollové a kentauři – a přidali se k nám poslové. Ti nám předali meč a štít, které jsme si vybarvili a na štít nakreslili erb našeho národa. Po dokončení se malé oddíly vydaly do peřinek, vetší oddíly měly ještě chvíli volno, po kterém se vydaly do postelí.

Den 3

Ráno se některé oddíly vydaly na rozcvičku a ranní běh. Poté jsme se vydali všichni na snídani. Po ní jsme měli sraz na velkém mole, kde jsme se rozdělili do soutěžních týmů a čekala nás první etapová hra z celopobytové hry „Osidlování nového světa Erinn“ a to návštěva trollího národa. V etapové hře byla připravena čtyři stanoviště – hledání věcí, které poztráceli turisté v olivovém háji; lovení mincí v trollí polévce na malém mole; vynášení pavoučích vajec z trollích jeskyní na volejbalovém hřišti; přenášení trollích mláďat v moři. Na každém stanovišti se vždy sešly dva týmy, kde soutěžily proti sobě. Etapová hra proběhla rychle a velmi jsme si jí užili. Zbylo ještě dost času na dopolední koupání a slunění, protože počasí nám opět přálo a nebe bylo bez mráčku. Po obědě a poledním klidu jsme měli oddílový program. Nejmenší oddíly v zátočce začaly odpoledne dýchacím cvičením a pokračovaly radovánkami v moři. Jeden z oddílů holek si před koupáním zahrál na volejbalovém hřišti přehazovanou a potom se připojily k ostatním na velkém mole a využívaly krásného počasí ke koupání, slunění a vodním radovánkám. Po večeři se oddíly sešly na basketbalovém hřišti, kde proběhlo seznámení s celopobytovou hrou, která je koncipována na novém principu, protože hodně dětí je na ozdravném pobytu opakovaně a hra je pro ně povětšinou velmi podobná. Také proběhlo vyhlášení etapové hry trollího národa a podle vyhlášení si národy zabraly nová území na mapě světa. V té době se již na terase rozjela zahajovací diskotéka. Užili jsme si jak rychlé, tak i pomalé písně a v době večerky odešli spokojeni na své pokoje a se stejným pocitem i usnuli.

Den 4

Ráno se dva oddíly vydaly na rozcvičku, protáhly svá těla a na snídani se objevily nejvíce čilý. Po snídani jsme se rozešli k moři dle oddílů. Nejstarší oddíly jako vždy okupovaly velké molo, kde si užívaly převážně slunce a opalování, ale samozřejmě i moře a vodních radovánek. Menší oddíly byly opět v zátočce, kde hrály hry ve vodě, plavaly na lehátkách, potápěly se nebo si hrály s míčem. Po obědě a poledním klidu jsme se všichni sešli na velkém mole. Tam jsme se přerozdělili do svých národů a vydali se postupně obejít osm stanovišť, kde na nás čekaly zajímavé „hobití“ hry. Pod zdravotní budovou jsme prolézali pavučinou, na basketbalovém hřišti jsme zdobili hobití pláště, na terase odpovídali na hádanky, nad velkým molem jsme běhali přes Mlžné hory, na velkém mole převáželi zraněné hobity na lehátku, v zátočce lovili prsteny a na volejbalovém hřišti házeli na cíl, protože hobiti jsou v hodu velmi zdatní. Po skončení etapové hry jsme se ještě stihli vykoupat a potom vyrazili na večeři. Po ní se většina oddílů vydala na nákupy do Luky, malé oddíly se vydaly na místní hřiště. Oddíl mladších holek hrál míčové hry a starší holky si povídaly na mole. Poté se všechny týmy sešly na basketbalovém hřišti, kde proběhlo vyhlášení etapové hry a stratégové jednotlivých národů zabrali volná území nového světa Erinn. V době večerky byli všichni v klidu na svých pokojích a spokojeně usínali.

Den 5

Ráno jsme se probudili u trpaslíků a tak jsme si po snídani vyzkoušeli, jak se žije v jejich světě. Připraveny byly čtyři stanoviště. Na jednom národy plnily štafetový skok, protože trpaslíci často vyskakují ze svých děr. V zátočce byl připraven štafetový plavací závod na zocelení trpasličích těl. Každý soutěžící měl štafetu ztíženou, protože plaval s rukávky na nohou a rukou. Na terase zodpovídaly národy zapeklité otázky. Poslední stanoviště bylo na volejbalovém hřišti. Trpaslíci jsou dobří v hodu na cíl i v hodu jsou horší rukou.

Po poledním klidu se 1. a 4. oddíl vypravily na výlet do Žmanu, kde si děti pochutnaly na výborné pizze a po cestě si vychutnaly nádherný výhled na okolní ostrůvky a moře. Ostatní oddíly si užívaly vodní hrátky v různých částech Luky, někteří v olivovém háji, jiní v zátočce a velcí kluci se zdokonalovali ve skocích do vody a společenských hrách na velkém mole.

Po večeři nás čekala první výzva na boj o území. Národ trolů vyzval domorodce – vedoucí k boji o neosídlené území. Domorodci zvolili jako způsob boje mysl, tedy schopnosti kouzelníků, ale bitvu mozků prohráli a tak se země trolů rozrostla o další území.

Poté už následovalo vyhodnocení dnešní trpasličí etapy, rozdělení dalších území a diskotéka, tentokrát v černobílém provedení, kterou si dnes všechny děti opravdu pořádně užili. Velké děti roztančovaly všechny ostatní po celou dobu diskotéky. Ke konci večera byli vyhlášeni tři nejlepší black & white chlapci a black & white dívky. Teď už se jim zdají jistě krásné sny.

Den 6

Ráno vyrazil šestý oddíl na rozcvičku a na ranní běh se vydal i zdravotní personál s vybranými vedoucími. Po snídani nás čekala návštěva u elfů. Připraveny byly opět čtyři stanoviště. Na každém stanovišti se sešly vždy dva národy, které proti sobě soutěžily. Na prvním stanovišti čekal na všechny národy štafetový skok v pytli. Na druhém přenášely vodu pomocí brček. Na třetím se národy střetly v přetahování ve vodě a na čtvrtém stanovišti procvičovaly cit v chodidlech a prsty na noze sbíraly na písku různé předměty. Po skončení etapy zbyl ještě čas na vykoupání a odchod na oběd. Po obědě a poledním klidu proběhl rychlý boj obratností, protože elfové vyzvali k boji domorodce – vedoucí. Poté měly oddíly program dle oddílových vedoucích. Větší oddíly obsadily velké molo, kde si zaskákaly, prozkoušely a zlepšily svůj styl šipek, opalovaly se a využívaly další krásný den, ač s pár mráčky na nebi. 5. a 7. oddíl se vydal potápět do olivového hájku a na zadní malé molo. Nejmladší smíšený oddíl obsadil zátočku, kde si hrály s míčem, potápěly se, zlepšovaly své plavecké dovednosti, zacvičily si protahovací cviky ve vodě a nakonec ještě stihly dojít na velké molo a sklouznout se ze skluzavky do moře, což si náležitě užily. Po večeři se převážná většina oddílů prošla do Luky na nákupy a na zmrzlinu. Další oddíly se vystřídaly na volejbalovém hřišti na různé míčové hry. Nejmladší oddíl zabral pingpongový stůl. Před devátou hodinou se všichni sešli na basketbalovém hřišti, kde proběhl boj myslí mezi týmy Hobitů a Lidí a proběhlo vyhlášení etapové hry. Od elfů dostaly týmy ještě jeden úkol, který musí splnit do konce pobytu. Dostaly semínka a květináče a pokusí se vypěstovat rostlinky a pomoci elfům rozšířit přírodu po okolí. Potom se vydaly malé oddíly do postelí a velké oddíly je po chvíli také následovaly. Po zážitky naplněném dni se všem usínalo krásně a rychle.

Den 7

Po ranní rozcvičce, kterou absolvovali vybraní jedinci jsme se sešli na snídani. Po ní měly oddíly samostatný program. Nejstarší oddíl kluků se vydal na zadní molo, kde se kluci potápěli a využili klidu pro opalování a zpáteční cestu pojali jako kondiční plavání ze zadního mola na velké. Nejstarší oddíl holek se sešel na velkém mole a kreslily buď portrét jiné dívky z oddílu, autoportrét nebo obraz krajiny. Nejmladší oddíl se vydal do olivového háje, kde lovil mušle, užíval si nového prostředí a do sytosti se vyplaval. Třetí oddíl se k nejmladšímu oddílu posléze přidal. Sedmý oddíl vyrazil do volné zátočky, kde hrál vodní míčové hry. Ostatní oddíly se uhnízdily na velkém mole, kde využily krásného počasí ke koupání a slunění. Po obědě a poledním klidu nás čekala celopobytová hra a návštěva u upírů. Připraveno bylo osm stanovišť. Na první procvičovaly týmy paměť na Kimově hře, na druhém procvičovaly upíří instinkty v driblingu míčem, na třetím stanovišti trénovaly jízdu na kolečkovém křesle, na čtvrtém stanovišti připravovaly cestu z papíru, na pátém čekala na oddíly střelba na cíl vlastním tělem a členové oddílu skákali do obruče, na šestém stanovišti plavaly týmy štafetově na míči, na sedmém stanovišti opět procvičovaly rychlost v levitaci na lyžích a na posledním osmém stanovišti hrály botovanou, kdy sbíraly své boty hokejkou a opět si je nazouvaly. Po skončení etapy jsme ještě stihli společné koupání a skákání na velkém mole. Po večeři finišovali přípravy na karneval a v půl osmé nastoupil tým hobitů proti lidem k boji o území. Poté následovalo vyhlášení etapové hry a plynule navázala karnevalová zábava. V půlce karnevalu byly vyhlášeny nejlepší masky a rozdány ceny, poté pokračovala zábava až do večerky, kdy všichni ulehli v klidu do postelí a určitě usínali s úsměvy na rtech.

Den 8

Po ranní rozcvičce jsme si všichni dali vydatnou snídani. Po ní jsme měli oddílový program. Nejstarší oddíl chlapců vyrazil do olivového háje s ploutvemi a potápěčskými brýlemi. Nejstarší holky se vydaly na zadní molo, kde se do sytosti opálily. Třetí a pátý oddíl se společně vydal do Luky na zmrzlinu a potom dále za účelem potápění, lovení a hraní her. Čtvrtý a šestý oddíl si společně užívaly na prázdném velkém mole a hrály společenské hry a užívaly si moře a slunce. Dva nejmladší oddíly obsadily zátočky. Sedmý oddíl se koupal a hrál karetní hry. Osmý oddíl si kondičně zaplaval a jinak využíval slunce a možnost koupání v moři. Po obědě a poledním klidu se oddíly sešly na velkém mole a přerozdělily se do jednotlivých národů. Čekala nás etapová hra u národu Lidí. Na čtyřech stanovištích soutěžily vždy dva týmy. Na prvním stanovišti čekala na děti chůze na chůdičkách a střelba na cíl, na druhém byl připraven let vzducholodí, kde děti nafoukly balonek a plavaly s ním k bójce a zpět. Na třetím stanoviště si předávaly štafetově balon nad hlavou k bójce a zpět a na posledním čtvrtém stanovišti snožmo skákaly z obruče do obruče. Po dohrání etapové hry nás čekaly tři souboje. Kentauři vyzvali domorodce-vedoucí k boji silou, Lidi vyzvali Hobity k boji obratností a Hobiti vyzvali Lidi k boji silou. Poté se děti rozdělily zpět do oddílů a oddíly měly ještě dostatek času užít si moře a slunce. Po večeři se všichni nahrnuli do svých pokojů a zabalili si do batohu vše potřebné na zítřejší výlet do Zadaru. Když měli všichni sbaleno, sešli jsme se na basketbalovém hřišti a vyhlásili výsledky etapové hry a bojů.

Den 9

Ráno jsme všichni vyrazili s batůžky na snídani. Po ní jsme se přesunuli na velké molo, kde už byla přistavena loď. Každý dostal do ruky svůj balíček s obědem a nalodili jsme se. Platba do Zadaru probíhala v klidu za slunečného počasí a cestu jsme si užívali, nejstarší chlapci na přídi si dokonce i zatančili. Po vylodění jsme se všichni přesunuli ke kostelu Sv. Donata, kde jsme udělali krásné společné fotky. Poté se už rozdělené skupiny rozprchly do víru velkoměsta, do všech možných krámků, na pizzu či zmrzlinu, nakupovat suvenýry rodině nebo dárky pro vlastní potěchu. Po obědě a poledním klidu jsme se stále věnovali všemožným radovánkám, které Zadar nabízí. Na tyto jsme měli všichni dostatek času a po třetí hodině jsme se opět sešli u kostela, odkud jsme vyrazili k molu, kde už opět čekala loď. Nalodění nám zabralo chvilku a vypluli jsme se zpět k hotelů. Cestu zpět si na přídi užily zase nejstarší dívky. Ostatní děti se s kamarády v lodi podělily o zážitky z výletu a navzájem si ukázaly dárky. Po příjezdu jsme si odnesli batohy na pokoj a šli jsme na večeři. Po ní se většina převlékla do plavek a vydali se na velké molo na koupání, aby se také dnes vykoupali v moři. Potom jsme se všichni přesunuli do svých postelí a po výletě spokojeně usnuli.

Den 10

Jako každé ráno se našli někteří zdatní jedinci a vydali se protáhnout svá těla. Po snídani se oddíly vydaly k vodě. Dva nejmladší oddíly se vydaly potápět a plavat do olivového háje. Dva oddíly chlapců zabraly pro potápění zadní malé molo, oddíly dívek zase zabraly molo velké. Poté se ale rozdělily a jeden oddíl se vydal do Luky na nákupy a druhý na volejbalovém hřišti hrál míčové hry. Nejstarší oddíl dívek dostal od své vedoucí zarámované obrazy, které tvořily před pár dny, a nejstarší oddíl chlapců využil velké molo pro vodní radovánky. Po obědě a poledním klidu jsme pokračovali v oddílovém programu. Nejmladší oddíly se na velkém mole vystřídaly v plavbě na člunu, nejstarší dívky se vydaly opalovat na zadní malé molo, kam za nimi na chvíli doplavali chlapci z nejstaršího oddílu. Ostatní oddíly se usadily na velkém mole a využily ho na slunění a koupání. Také využívaly klouzačku k dovádění a radovánkám. Po večeři jsme měli všichni chvilku volný program. Nejmladší oddíl si na basketbalovém hřišti zkusit cviky na správné držení těla, ostatní oddíly využily volný čas na různé hry. K večeru jsme se sešli na terase, odkud všichni společně s vedoucími vyrazili do olivového háje. Čekala nás skřetí etapová hra a to noční procházka po skřetí stezce, kde se občas objevil nějaký hrůzostrašný skřet. Všichni došli na zadní malé molo, kde stvrdili svým podpisem složení skřetí etapy a poté se odebrali do hotelu do svých postýlek.

Den 11

Ráno opět vyběhli zdatní jedinci na ranní rozcvičku. Po snídani se oddíly rovnoměrně rozmístily kolem moře. Nejstarší chlapci se vydali do olivového háje, odkud se vraceli plavmo až na některé jedince, kteří šli pěšky. Ostatní oddíly obsadily buď velké molo, nebo zátočku. Pátý oddíl využíval dopoledne člun. Nejmladší oddíly v zátočce měly opět kondiční rozplavání a poté se koupaly, slunily a hrály různé karetní hry. Po obědě a poledním klidu nás čekala poslední etapová hra a to u národu Kentaurů. Připraveno bylo osm stanovišť. Na jednom stanovišti pomáhaly národy sebrat co nejvíce kolíčků na pověšení kentauřího prádla, na dalším zodpovídaly otázky týkající se pobytu na ozdravném pobytu, na dalším stanovišti zabíraly národy nová území a stavěly si k nim cestu pomocí papírů, na dalším stanovišti nosily materiál podle čísla, které jim padlo na kostce, na stanovišti na velkém mole stavěly loď a k tomu měl každý člen na zádech kartičku s popisem, jak se k němu mají ostatní chovat, v zátočce byly dvě stanoviště, na jednom lovily písmenka z moře a skládaly z nich tajenku, na druhém plavaly štafetu, ale jako plavci se chovaly jako nějaké zvíře opět podle hodu na kostce. Na posledním stanovišti na volejbalovém hřišti přecházely národy přes minové pole, rozdělily se do dvojic a v té byl vždy jeden slepec a druhý „tichý navigátor“. Po skončení etapové hry jsme se po oddílech převážně vydaly na pokoje si zabalit na zítřejší výlet do Sali. Před společným nástupem se na basketbalovém hřišti odehrály tři souboje, elfové a trpaslíci vyzvali k boji upíry a skřeti vyzvali k boji domorodce-vedoucí. Po odehraných bojích proběhlo na basketbalovém hřišti vyhlášení etapové hry a pak jsme se všichni přesunuly na terasu a zahájila se barevná diskotéka. Tu jsme si opět náležitě užili a v době večerky už všichni spokojeně podřimovali ve svých postelích.

Den 12

Ráno nás opět přivítalo modré nebe, tak jsme usměvaví vyrazili na snídani. Po snídani jsme si došli na pokoje pro batůžky a všichni se sešli na velkém mole, kam už připlula naše loď Plava Laguna. V mžiku jsme se nalodili a odrazili od břehu směr Sali. Plavba probíhala bez problémů a krásně jsme si jí užili také díky krásnému slunnému počasí. V Sali jsme všichni došli do cukrárny, abychom viděli, kde bude sraz a poté jsme se rozešli v menších skupinkách nakoupit suvenýry, něco dobrého na zub, pití, výbornou místní zmrzlinu a drobné dárky. Po obědě a poledním klidu se všechny oddíly sešly opět u cukrárny, odkud vyrazily podél moře na kamenité pláže. Každý oddíl si vybral dobré místo vhodné k opalování i s dobrým přístupem do moře. V Sali jsme si dosytnosti užili koupání a hlavně potápění, slunění a opalování, karetní i společenské hry. Ve čtyři hodiny připlula k molu v Sali loď, která nás opět odvezla k hotelu v Luce. Do večeře jsme měli klidový režim. Po ní proběhly dva boje. Kentauři a Skřeti vyzvali k boji domorodce-vedoucí. Skřeti svůj boj dovedli k vítězství, Kentauři bohužel boj prohráli. Po bojích se oddíly rozešly a připravovaly si obálky se svými jmény, které budou potřebovat následující den na turnusovou poštu. Poté se nejmladší oddíly přesunuly do postelí a nejstarší ještě na chvíli na velké molo, kde si před spaním zaplavaly. V době večerky už všichni spokojeně usínali po krásném výletě a ještě krásnějším dni.

Den 13

Ozdravný pobyt se nám pomalu chýlí ke konci a tak jsme skoro celé dopoledne využili ke koupání a slunění. Nejprve jsme se však sešli na basketbalovém hřišti, protože nás čekaly poslední boje. Elfové vyzvali k boji Kentaury, ti se bránili obratností a tento boj vyhráli. Poté vyzvali domorodci – vedoucí všechny národy k boji silou. Všichni dostali plastovou lžičku a na ní pingpongový míček. Do druhé ruky dostali plastový nožík. Úkolem bylo srazit protihráčům míček ze lžičky. Tento boj proti domorodcům vyhráli pouze Elfové a Trpaslíci. Poté jsme se již vydali k moři.  Obsadili jsme velké molo, kde jsme si užívali člun, potápění, skákání, koupání, slunění a opalování. Mladší oddíly se usadily v zátočce, kde se celé dopoledne ráchaly ve vodě. Některé oddíly došly až na zadní malé molo, kde ještě vylovily poslední mušle. Po obědě a poledním klidu čekaly čtyři nejmladší oddíly výstupní lékařské prohlídky, aby měly zítřejší den čas na balení. Ostatní oddíly se opět vydaly k moři a užily si krásné slunné odpoledne. Po večeři jsme se všichni sešli na basketbalovém hřišti, kde nás čekalo vyhlášení celopobytové hry. Nejprve bylo vyhlášeno umístění jednotlivých národů. Poté si šly národy najít své ceny. Jejich úkolem bylo v tichosti najít svůj poklad, který byl nadepsaný jménem národa. Když ho našel celý tým, mohl si ho odnést. Když každý národ našel svůj balíček odměn, došel zpět na basketbalové hřiště, kde od svého týmového maskota dostali diplomy a medaile. Poté nám vedoucí promítali fotky z turnusu. U toho jsme psali vzkazy svým kamarádům a vhazovali je do jednotlivých obálek. Malé oddíly dopsaly své vzkazy a šly spát, větší děti je následovaly a v době večerky byl na pokojích klid a bylo slyšet pouze spokojené oddechování.

Den 14

Opět jsme se probudili do slunného rána, ale věděli jsme, že dnešní den bude jiný …. úplně poslední.

Dopoledne byly 4 nejstarší oddíly na prohlídce a potom už si se všemi ostatními užívaly moře a slunce. Po obědě a poledním klidu jsme si zabalili kufry a šli se naposledy vykoupat. Před večeří se uklízelo v okolí hotelu, mola, hřiště, zkrátka všude tam, kde jsme prožili báječných 14 dní.

Po večeři už jsme se jen připravili na diskotéku, dobalili poslední maličkosti a naposledy si zatančili na naše oblíbené písničky. Dojemné loučení vehnalo slzy do očí i tvrdým chlapům z 1 oddílu a potom už byl jen čas na dobrou noc a krásné sny