Deníček 3.turnus

3.Turnus 2015

Den 1

Milí rodičové,

Tak jsme konečně tady a je tu pěkně teplíčko – vlastně skoro peklíčko.  Takže hned po příjezdu a našem malém rozkoukání po okolí jsme se naložili všichni do moře. Voda je tu neskutečně teplá, takže v ní vydržíme hodně dlouho. Objevili jsme tu i velký člun a našim hochům sloužil i jako velká rozhledna a skokanský můstek. Naše nejmladší oddíly se cachtaly v zátoce a všichni zkoušeli své plavecké umění. Nakonec bylo takové parno, že jsme celé odpoledne z vody nevylezli. Někteří trošku stýskáme, ale líbí se nám tady. Po večeři jsme si dali krátkou nalejvárnu pravidel a informací s našimi vedoucími a šli jsme rádi a bez řečí spát. Laku noć.

Den 2

Od rána byl zase hic,

nechtělo se nám dělat nic.

V moři jsme se cachtali,

skákali a plavali.

Bylo nás tu jako máku,

naložených ve vodě jak okurky v láku.

Prohlídky jsme všichni zvládli,

dobré jídlo s chutí zdlábli.

Večer bylo překvapení,

tento turnus byl plný dění.

A protože toho už bylo moc,

přejeme vám : Dobrou noc!

Den 3

Dnes se nám počasí trošku umoudřilo a malinko ochladilo, takže venku bylo příjemně. Využili jsme ho tedy ke koupání, ale i k procházkám a sporDopoledne stihl 6. oddíl přehazovanou, lovili jsme mušle v zátoce, plavili se na člunu, skákali kreativní skoky z mola, plavali a potápěli se. Mrňata byla naložena ve vodě, až jsme se báli, že jim narostou mezi prsty blány.

Odpoledne nás čekala trollí etapa, kdy jsme ve vodě plnili úkoly. Zvládli jsme je za pouhou hodinku a zase jsme se vrhli zpět do vody. Na večeři nám přijela zazpívat Klapa Zadarska a pak jsme si zařádili na první diskotéce.  Dlouho se nám nechtělo spát, vedoucí nás honili do postelí ještě po večerce.

Den 4

Tak uplynul zase jeden krásný, slunečný a pohodový den. Dopoledne jsme se koupali u velkého i malého mola a užívali si krásně teplou vodu, odpoledne jsme pokračovali i v olivovém hájku na útesech, kde kluci z pátého oddílu s praktikantem Kubou propadli potápění a lovení všeho dostupného, co zrovna neuteklo. Nejstarší kluci s Gábi a Luďou obešli celý přístav a zátoku, prohlédli si konec vesnice a našli další místa ke koupání.

Po večeři jsme se ocitli u Skřetů v jejich osadě. Za úkol jsme měli vydělat co největší jmění pro své národy a nenechat se při tom zastavovat a zdržovat „Škodiči“. Bylo to super, sice nám chvilku některým trvalo, než jsme celou hru pochopili, ale zato nás to bavilo tak, že se nám po hodině nechtělo ani končit.  Ještě před spaním jsme se šli vykoupat do moře, protože jsme měli zpocená těla z horkého počasí a také zavařené mozkové závity. Hned se nám šlo líp spát a ani jsme tentokrát neprotestovali.

Den 5

Ještě včera jsme hlavasce Blance předali naše výzvy proti Domorodcům a už dneska se odehrály naše první boje. Kentauři nakonec po velkém zápase „ubouchali“ vedoucí a získali jejich první území. Zato Trpaslíci na naše „Domorodce“ nestačili a své území ztratili, stejně jako Hobiti, kdy útočili jejich kouzelníci.  Každopádně to ale byla pěkná legrace a dnes jsme vyhlásili boj dalším „Domorodcům“ (vedoucím).

Jinak byl celý den ve znamení oddílových programů a koupání, slunění, potápění a hraní ve vodě. Večer jsme šli do Luky, sportovali a hráli hry a bylo to fajn. Zítra jedeme do Zadaru na výlet, tak se taky těšíme na pohodu na lodi a nákupy. Takže: Laku noć.

Den 6

Ráno jsme se probudili do lehce zamračeného počasí, což bylo pro výlet naprosto ideální. Po snídani jsme si došli pro své batohy a sešli se na velkém mole, kde už byla přistavena loď. Nalodili jsme se a vypluli směr velkoměsto. Cesta proběhla v příjemném duchu. Když jsme dorazili do Zadaru, společně jsme se vypravili na prohlídku vodních varhan, slunečních hodin a poté ke kostelu sv. Donata, odkud jsme se po skupinách vydali do víru velkoměsta. Po obědě a poledním klidu jsme pokračovali v nákupech suvenýrů a dárku pro rodinné příslušníky a kamarády. Po třetí hodině jsme se sešli opět u kostela a vydali se společně na molo, kde jsme nastoupili na naši Plava Lagunu. Po příjezdu na hotel jsme se vydali na večeři. Po ní jsme se sešli na basketbalovém hřišti, kde proběhly čtyři výzvy. Ve dvou vyhráli Domorodci/vedoucí, v ostatních vyhráli Hobiti i Kentauři. Po bojích následoval oddílový program. Nejmladší oddíl se vydal na hřiště do Luky, kde si děti povídaly o výletu a o dárcích, které nakoupily. Pátý, šestý a sedmý oddíl se vydal na večerní koupání a přidala se i část prvního a třetího. Nejstarší oddíl dívek si na volejbalovém hřišti zahrál volejbal. Čtvrtý oddíl si prozkoušel svůj postřeh při hře, ve které děti hledaly čísla a snažily se o nejlepší čas. Po oddílovém večeru jsme se přesunuli všichni do postelí a spokojeně usnuli po krásném výletu.

Den 7

Dnes jsme si opět užili sluníčka a moře a zároveň si pěkně zasportovali. Však už to v tomhle příjemném počasí také jde. Hned po snídani nás čekal hobití závod se čtyřmi stanovišti, kde jsme vždy dva týmy soupeřily proti sobě. Asi největším překvapením byl závod želviček (byly na klíček), které nechtěly a nechtěly běhat určenou trasou, ale pořád zatáčely, ať jsme je „přemlouvali“ sebevíc. Bylo to super stanoviště a hráli jsme si a smáli se, jak ve školce. Hned po hobitím závodění nás čekaly ještě VÝZVY našim Domorodcům o vyhlédnutá území. Snažili jsme se, seč jsme mohli, ale ze šesti různých zápasů jsme vyhráli jen dvě. Naši vedoucí jsou nebývale vitální a soutěživí (někdy jsou hraví jak malé děti ) a rozhodně nám nic nedarují. Jenže my jsme taky neúnavní, takže – zítra se těšte!

No a pak už jsme se jen koupali a užívali moře. Velcí kluci šli opět na průzkum okolí a kují nějaké pikle, holky od Vendulky se koupaly a potápěly u olivového hájku, několik oddílů nás bylo na velkém mole, kde jsme střídali plavání na čemkoli se skoky a kartami, pexesem, dominem a dalšími hrami a naši nejmladší s Liduš a Kubou řádili v zátoce. Dopoledne i odpoledne nám uteklo a večer jsme provětrali své kosti na pyžamové diskotéce. Protože doposud bylo velké horko, někteří kluci vytáhli svá pyžama teprve teď „fungl nová a čistá“, přidali k tomu i zajímavý účes, polštářek nebo plyšáka a šli „balit“ holky. Naše písničky rozproudily a roztancovaly i slovinské hosty dole na hotelu Oliva a v 22 hodin se nám ani nechtělo do postele. Takže čekáme, co přinese zítřek a všechny Vás spokojeně zdravíme.

Den 8

Dnešní krásný slunečný den započal posilující snídaní a přípravou na boje mezi kmeny a domorodci, které se záhy na to konaly. Poprvé se také uskutečnily boje mezi kmeny, tudíž si domorodci mohli oddychnout. Boje trvaly přiměřeně dlouho na to, abychom stihli také zábavu a dovádění u vody.

Odpoledne bylo plně oddílové, každý oddíl si vybral pro sebe vhodné místo ke koupání. První oddíl šel před koupáním na procházku a dal si za cíl ochutnávku palačinek v místní „Konobě.“ Sedmý oddíl dnes poprvé vyzkoušel skluzavku na velkém mole. Vybrané děti z třetího a čtvrtého oddílu se šly potápět a lovit poklady.

Dnešní den byl také ve znamení plesu. Všechny rasy byly pozvány na ples upírů, který se konal večer. Hlavní událostí plesu byla „celoplesová“ hra, jejímž hlavním cílem bylo bližší seznamování ras a učení se společenskému chování.  Závěrem plesu byly puštěny oblíbené písně pro lepší spánek dětí.

Den 9

Dnes ráno jsme začali hned po snídani akční den poblahopřáním k narozeninám Kryštofovi Křížovi, pak dvěma výzvami o území a nakonec jsme si střihli návštěvu v trpasličí zemi. Převáželi jsme poklad po vodě, luštili šifry, přenášeli raněné trpaslíky i skládali hlavolamy. Hotovo bylo coby dup a už jsme byli zase v oddílech a hurá do vody! Z té se nám ani nechtělo na oběd vylézt.

Protože jsme už trochu unavení, odpoledne a večer byl program ve znamení oddílů, hodně vody,  trošku sportíku, pohody a klídku. Holky ze 6. a 7. oddílu hrály Magicball, kluci z pětky s Honzou měli turnaj v ping pongu a velcí kluci šli běhat. Vraceli se na velké molo a jako jeden muž zpívali při běhu naši hymnu. Nakonec se ukázalo, že unavení ani nejsme, protože kluci z nejstaršího oddílu viděli Míšu ze šestky metat přemety a fliky a hned se o některé akrobatické kousky pokoušeli také. No, nedali to. Spíš to vypadalo, že možná z oddílu 1 a 3 moc lidí nezbyde, protože Míša zlikviduje jejich sebevědomí i svaly. Ale nálada byla výborná a zase nás vedoucí honili, abychom aspoň dorazili do večerky na pokoje. Zítra nás starší čeká výstup přes vršek ostrova, půjdeme na východ slunce, mladší oddíly to čeká za pěkného počasí v neděli. Určitě dáme zase vědět, takže dobrou noc!

Den 10

Brzy ráno jsme vstávali už po páté hodině, protože se nás polovina domluvila s vedoucími, že se půjdeme podívat na východ slunce na druhou stranu našeho výběžku ostrova. Ale to jsme si dali! Bylo totálně zataženo a hned jak vrzly někde dveře, číhající hlavaska Blanka nás obratem vracela zpátky na pokoj zpátky do „hajan“, že prý bude „padat kiša“. Takže na Mendule dveře vrzaly a zase se zavíraly a my byli zklamaní, že to nevyšlo. Jenže za chvilku začala stejně bouřka, a jak se blížil čas vstávání, přestávalo pršet a začínalo lejt. Na snídani jsme běželi v sandálech naboso a v pláštěnkách, pod deštníky i pohotovostními slunečníky a stejně jsme byli jak hastrmani. Ale sluníčko se nedalo, takže po snídani jsme místo nadějného flákání se u filmečku všichni šli na krátké výlety a průzkum naší části ostrova. Sice se nám nechtělo, ale bylo to stejně fajn dopoledne, protože spláchnutý ostrov hned voněl a zářil barvami. 5., 6. a 7. oddíl s vedoucími Vendy, Pájou, Honzou a Blankou se pokusili o proniknutí k jeskyni horní cestou nad vesnicí, kde byl nádherný výhled na moře, ostrůvky i krajinu ostrova. Skoro před koncem jsme se ale vrátili, protože cesta byla zarostlá trním a neprošlapaná. Mrňata s Kubou a Liduškou byla v Luce, Nejstarší holky s několika svými ctiteli a vedoucí Editou jsme také potkali v Luce a fotili se všichni u sochy racka. Oba nejstarší oddíly kluků střídali dopoledne odpočinkový úklid s úklidovým odpočinkem, který jim naordinovali Gábina s Luďkem.

Po obědě už bylo zase tak horko a slunečno, že to bylo na koupání. Nejdřív jsme ale zvládli bojovné výzvy o některá území, a pak jsme se rozlétli v týmech po areálu až k moři při plnění elfích úkolů. Luštili jsme, hledali jsme, poznávali bylinky, plavali i vznášeli se, seč jsme mohli. Snažili jsme se vysoutěžit co nejvíc území, tak jsme bojovali jako draci.

Večer byl ve znamení karnevalu. Celý den jsme připravovali masky (tedy ti, kteří je neměli už z domova) a za zvuku hudby, kterou pouštěl náš DJ Kuba, jsme soutěžili, tančili i řádili. Nejkrásnější masky dostaly odměny. No a pak už nás vedoucí zase zaháněli do postelí, takže jdeme spát.

Den 11

Po vydatné snídani (salámek, chlebík, máslíčko, medík, marmeláda a křupinky) jsme provedli dva krátké silové souboje mezi Skřety a Trolly a mezi Hobity a Upíry a potom se šli naložit do moře.

O poledním klidu jsme šli rádi do ležaté polohy, přestože někteří z nás mají stále energie na rozdávání. Ale museli jsme načerpat síly, protože odpoledne byla pořádná bitka mezi všemi národy a všichni kouzelníci díky lučištníkům hráli všemi duhovými barvami. Následně jsme se šli dekontaminovat do moře.

Večer jsme se těšili na basket, ale protože na Obale sv. Stepana se připravuje „FEŠTA“, domorodci nás odveleli k nám na naše minihřiště. A co dělali ostatní? Většina se vydala na palačinky do zdejší Konoby. 8. a 5. oddíl byl na procházce do přírody, Pavlin 7. oddíl si nachystal u moře piknik, Vendy a holky sportovaly – hrály „magicball“ a pak si také daly sladkou palačinkovou tečku. Teď večer zase začala dešťová přeháňka, takže se na východ slunce zase nedostaneme. Nevadí, třeba příště. Takže dobrou noc :)

(všechny čtenáře zdraví opálená redakční rada: Tomáš Tollinger, Michal Jurák, Dominik Jizba a Ondra Havel)

Den 12

Dnes ráno nás probudilo slunečné počasí. Rychle jsme pospíchali na snídani, abychom se posilnili na očekávající poslední výzvy. Bojovali skoro všechny národy. Když jsme si mysleli, že se odehrává poslední bitva, Luďa nás však rychle přesvědčil o opaku. Krvežízniví domorodci totiž zaútočili na všechny národy najednou. Když skončily vysilující boje, šli jsme smýt pot do mořeJ

Po odpoledním klidu probíhaly závěrečné lékařské prohlídky a dovádění v moři. Na velkém mole si zabral své oprávněné místečko i 8. oddíl, který si užíval skoky a také vyzkoušel skluzavku.

Po večeři jsme všichni oblékli modré a bílé róby a vyrazili vstříc tématické modro-bílé diskotéce. Tančili jsme jako o život až jsme se protancovali každý do své postýlky. Doufáme, že se nám budou zdát nějaké námořnické sny. Přejeme Vám dobrou noc!

Den 13

Na této zprávě zapracovala  při svém zasedání druhá redakční rada ve složení: Marek Krátký, Jindra Kolář, Anička Zajíčková a Alča Smolanová.

Ráno už v 10 hodin jsme odpluli Plavou lagunou směr Sali. Tam jsme se rozdělili po oddílech a zaútočili na místní cukrárnu, pizzerie i supermarket. Někteří jsme se vydali i na obhlídku části města nad přístavem a zažili jsme tam zajímavé překvapení. Našli jsme hřiště, které stavěla a sponzorovala česká „ŠKODA“. Když už jsme si ze zmrzliny a ledové tříště zmrazili jazyky, přešli jsme přes kopec na koupání a tam jsme vydrželi až do příjezdu lodi. Cestou zpátky jsme si mohli skočit z přídě lodi a doplavat až k hotelu.

Večer nás čekalo vyhodnocení celopobytové hry. Odměny jsme si museli najít a pak spravedlivě rozdělit. To asi bylo to nejtěžší. Potom jsme bouchli šampáňa (bohužel jen dětská) a dívali se na fotografie promítané na zeď vedlejšího hotelu z dataprojektoru. Byly z celého našeho dlouhého pobytu.  A těch bylo!!! V nošení laviček na sezení byl přeborník Péťa Zajíček, takže jsme měli perfektní pohodlné posezení.

Také na nás na terase čekalo překvapení v podobě obálek rozvěšených na dloooouhé šňůře, kam jsme během dne i promítání fotek mohli psát psaníčka všem svým kamarádům i dospělákům a říct jim to, na co jsme neměli čas nebo odvahu. Tak jsme snad stihli všechno a už se těšíme, jak si počtem…

Den 14

Velké balení a rozloučení s mořem

Dnes jsme si konečně pohledali na pokojích všechny ztracené a zapomenuté věci, začali jsme pořádně uklízet a balit vše, co nám přišlo pod ruku a bylo naše. To se ale našlo věcí! Malým dětem pomáhali vedoucí a některé velké holky z nejstaršího oddílu, my mazáci jsme to zvládli sami – nic jiného nám ani nezbývalo, kontrola byla pořádná a jinak bychom nemohli na diskotéku. Během dne jsme se ale také koupali, byli na procházkách, stihli jsme sportovat a dva nejstarší oddíly kluků byly na druhé straně našeho výběžku ostrova.

Teď právě frčí naše poslední diskotéka a snažíme se přesvědčit vedoucí o její prodloužení. Zítra vstáváme brzy, ale to zvládneme, přece se musíme hlavně všichni společně rozloučit! Tak se rodiče těšte, už nás budete mít brzy doma.